poniedziałek, 4 marca 2013

Tarta z budyniowym mascarpone

Czujecie już budzącą się do życia wiosnę? Dziś zerwałam pierwsze bazie i z radością dostrzegłam, że ciemności zapadają dopiero o 18. Przez ciągłe chmury nie było mi dane obserwować jak dzień się wydłuża. Nadal jednak jest chłodno, żołądki więc żądają karmienia się kalorycznymi pysznościami. Zostałam uraczona ostatnio trzema opakowaniami mascarpone i po krótkiej chwili zastanowienia postanowiłam stworzyć z nich tą tartę. Nie miałam pojęcia zielonego co z tego wyjdzie. A wyszło coś zupełnie innego niż klasyczne serniki z twarogu. Mascarpone ma ciężką konsystencję i smakuje jak serowy budyń z maślaną nutą. Coś dla amatorów przeciwieństwa serników lekkich jak chmurka. Ja jednak wolę lżejsze wersje tego ciasta, choć na tą chętnych nie brakowało.  Przepis na masę pochodzi stąd,  o kruchym cieście wkrótce napiszę osobną notkę.



Tarta z budyniowym mascarpone
  • 500 gram sera mascarpone
  • dwa całe jajka
  • dwa białka
  • dwie łyżki budyniu śmietankowego
  • osiem łyżeczek brązowego cukru
  • ciasto kruche na tartę (ja zrobiłam w tortownicy o średnicy 28 cm)

Kruche ciasto pieczemy w tortownicy lub formie na tartę aż będzie złote. Studzimy.
Białka ubijamy z cukrem. Dodajemy po łyżce mascarpone. Na koniec wbijamy jajka, dodajemy budyń i mieszamy do połączenia składników. Wylewamy masę na kruchy spód i pieczemy w 180 stopniach przez około pół godziny. Smacznego!


8 komentarzy:

  1. A ja tam jeszcze bazi nigdzie nie widziałam... Chociaż tyle, że słońce świeci:)

    OdpowiedzUsuń
  2. occhhh tarta zdecydowanie dla mnie!!!:D:D:D zapisuję przepis, to moje smaki, boska!

    OdpowiedzUsuń
  3. No powiem CI, że narobiłaś mi chęci na takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię serniki wszelakie, te ciężkie chyba nawet bardziej... Bardzo mi się ten przepis podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe to połączenie mascarpone z budyniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A można dodać na wierzch owoce?

    OdpowiedzUsuń