sobota, 16 lutego 2013

Muffiny brownie z masłem orzechowym

Ci, którzy odwiedzają mnie często z pewnością zastanawiają się dlaczego ostatnio pojawia się tu jedna notka na tydzień;). Otóż przygotowuję się do przeprowadzki dość dalekiej od miejsca w, którym obecnie się znajduję. Wobec tego spędzam czas na troskliwym owijaniu każdego talerza i miseczki w gazetę i układaniu w pudłach, oraz na planowaniu ile rzeczy mogę zabrać by upchnąć wszystko w bagażniku;). Te muffinki powstały na fali zużywania papierowych papilotek na stelażu(jakby ich nie spakować, i tak by się pogniotły). No i chciałam jakąś cegiełkę przyłożyć do "Muffinkowego zimowiska" u Domi.
Gdy po upieczeniu spróbowałam pierwszego kęsa tych babeczek, od razu skojarzyły mi się z czekoladkami, które dane mi było jeść tylko raz w życiu niestety- z Reese's. Masło orzechowe idealnie panuje nad słodką nutą czekolady. Przepis to wypadkowa różnych przepisów i moja modyfikacja. Porcja na dwanaście sztuk.



Muffinki brownie z masłem orzechowym
  • 200 gram czekolady gorzkiej
  • dwie łyżki gorzkiego kakao
  • 160 gram masła
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 gram cukru
  • trzy jajka
  • 250 gram mąki
  • pół szklanki mleka
  • dwanaście łyżek masła orzechowego
Masło rozpuścić w garnku z cukrem. Gdy już będzie płynne, dodać pokruszoną czekoladę i intensywnie mieszając roztopić. Przestudzić. Mąkę przesiać z kakao i proszkiem do pieczenia. Dodać mleko i jajka, następnie zaś masę maślano- czekoladową. Całość wymieszać i napełnić papilotki do 2/3 wysokości. Do każdej dodać po łyżce masła orzechowego i delikatnie połączyć z masą patyczkiem. Piec w 180 stopniach przez około 20 minut(do suchego patyczka). Idealnie smakują ze szklanką mleka. Smacznego!







A oto moja nowa lokalizacja;)
Żródło: www.poland.pl

8 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że robiłam ostatnio czekoladowe muffiny z masłem orzechowym i niesamowicie smakowało mi tamto połączenie! Ale teraz, kiedy jeszcze widzę, że ciasto brownie, to włączyło mi się mrrruczenie... Są świetne! Dobrze wykorzystane papilotki :)

    Dzięki za zgłoszenie do akcji,
    Domi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ach, wspaniałe połączenie! muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dwie pyszności w jednym: brownie i masło orzechowe :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Chociaż bardzo często robię to ciasto to nigdy nie jadłam go w połączeniu z masłem orzechowym. Najchętniej wykonuję brownie z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ który jak do tej pory jest dla mnie najlepszy. Nie wyobrażam sobie nawet innego na tą chwilę.

    OdpowiedzUsuń