poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Pierwsza randka z kaszą jaglaną. Jaglanka z jabłkiem i cynamonem.

Nie do wiary, że nie jadłam jeszcze kaszy jaglanej. Choć popularność zyskała dopiero kilkanaście miesięcy temu (po dłuugim zepchnięciu do lamusa) to widywałam ją tak często i naczytałam tyle o jej walorach dla zdrowia, że gdy zamawiałam produkty ze sklepu Sante to się w końcu skusiłam. I tak oto spotkałam się z nią po raz pierwszy przy okazji śniadania, a więc na słodko. Przyznam szczerze że bez doprawiania to kasza smakuje całkiem bezosobowo, ale już połączenie z odpowiednimi przyprawami czyni z niej danie bardzo dobre. Może strąci nawet z mojego prywatnego piedestału kaszę gryczaną, kto wie? Przepis ten można modyfikować pod względem dodatku smakowego. Można dodać na przykład kawałek laski wanilii lub cukier waniliowy, można sypnąć bakalii lub kakao. U mnie wersja klasyczna- z jabłkiem i cynamonem.
Porcja dwie głodne osoby.



Jaglanka z jabłkiem i cynamonem

* 3/4 szklanki kaszy jaglanej
* szklanka wody
* 1,5 szklanki mleka
* półtora łyżki cukru trzcinowego(można zastąpić białym)
* jedno jabłko
* łyżeczka cynamonu( można modyfikować wedle uznania)


Kaszę wypłukać na sitku wodą. Zalać w garnku mlekiem i wodą. Wsypać cukier i cynamon. Całość zagotować i zmniejszyć ogień. Gotować aż kasza wchłonie cały płyn, mieszając od czasu do czasu by się nie przypaliło. Porcje gorącej kaszy nakładać do miseczek i dodawać starkowane lub pokrojone w cienkie plasterki jabłko. Posypać jeszcze do dekoracji cynamonem i jeść!

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam kaszę jaglaną :) Według mnie na słodko smakuje nawet lepiej niż w tradycyjnej wersji. Narobiłaś mi na nią ochoty...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jabłko z cynamonem to idealne połączenie do kaszy jaglanej, chyba moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem niezłe, ale ja dodałam trochę więcej cukru trzcinowego i 2 łyżki siemienia lnianego, które nieco zepsuło smak :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...ale jest bardzo zdrowe i korzystnie wpływa na cały organizm!

      Usuń