czwartek, 5 lipca 2012

Czarna elegancja-wegański kawowy przysmak(kolejny;)


Pamiętacie jak pisałam Wam o wygranej w konkursie Jacobs? Nagroda dotarła do mnie w tempie dość błyskawicznym, a zawartość pudełka była dla mnie wielką radością. W środku znajdowała się między innymi książeczka z przepisami na pyszne kawowe napoje. Samo wydanie tej książki to dla mnie fenomen ponieważ nie widziałam nigdy książki z przepisami, która byłaby tak fenomenalnie przygotowana graficznie. Wszystkie przepisy wyglądają fenomenalnie i pysznie, a w ów książeczce nie ma ani jednego zdjęcia! Naprawdę szczere gratulacje dla Zuzy i Evy za wykonanie tak dobrej, wręcz fenomenalnej roboty:).
Od razu po otwarciu zaciekawił mnie przepis na kawę „Czarna elegancja”. To kolejna wariacja na temat kawy pitej na zimno, i kolejna wegańska wersja- bez mleka i produktów odzwierzęcych. Choć połączenie składników brzmi dość dziwacznie to jednak wszystko komponuje się w propozycję idealnie orzeźwiającą.



Kawa „Czarna elegancja”
* 60 ml mocnej kawy rozpuszczalnej
* 150 ml schłodzonego soku z czarnej porzeczki
* trzy łyżki sorbetu malinowego( lub opcjonalnie wiśniowego)
* bita śmietana kokosowa( niekoniecznie) do dekoracji


Kawę i sok z czarnej porzeczki mieszamy w shakerze i wlewamy do wysokiej szklanki. Dodajemy trzy łyżki sorbetu(ostrożnie z nakładaniem by nie wymieszać wszystkiego od razu). Górę można udekorować za pomocą bitej śmietany w spray’u( wersja niewegańska) lub za pomocą bitej śmietany zrobionej z mleczka kokosowego. Podawać natychmiast po przygotowaniu.





3 komentarze:

  1. Patrząc po składnikach to koktajl zapowiada się przepyszny :) Jeszcze nie próbowałam połączenia kawy z sokiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale to musi być dobre! :)

    OdpowiedzUsuń