czwartek, 23 lutego 2012

Rukola, podejście pierwsze. Sałatka z fetą i pomidorami koktajlowymi

Nie bardzo byłam przekonana do tego warzywa, to fakt. Kiedyś próbowałam rukoli i coś mi w niej nie pasowało. Może ten, nie ukrywajmy, bardzo charakterystyczny posmak lekko gorzkawy i coś z orzechów włoskich. Okazało się jednak że w połączeniu z odpowiednimi składnikami komponuje się wyśmienicie. Przynajmniej moje podniebienie było zachwycone. Swoją drogą to dzisiaj pierwszy raz poczułam wiosnę, mam nadzieję że wkrótce pojawi się na dobre, bo nakładanie na siebie pięciu tysięcy warstw ubrań jest męczące;) Wiosną w sumie wszystko wydaje się łatwiejsze i...smaczniejsze. Porcja na dwie osoby.



Sałatka z rukoli z fetą i pomidorkami koktajlowymi 


* 200 gram świeżej rukoli
* około 12 sztuk pomidorków koktajlowych
* jedna mała cebula czerwona
* cztery łyżki kukurydzy z puszki
* pół kostki fety
* pieprz
* oliwa z oliwek lub dobrej jakości vinegrette


Rukolę myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i rozkładamy na dwóch talerzach. Na każdym kładziemy po sześć pomidorków pokrojonych w ćwiartki. Dodajemy po dwie łyżki kukurydzy do każdego talerza. Cebulkę kroimy w piórka i układamy na innych warzywach. Na sam koniec kładziemy fetę pokrojoną w kostkę, posypujemy pieprzem i polewamy oliwą lub sosem. Smacznego!



3 komentarze:

  1. Mnie równiez rukola zachwyciła smakiem, a za pierwszym razem bałam się jej. Teraz mam swoją ulubioną sałatkę podobną do Twojej ale z dodatkiem buraka i wszyscy znajomi się nią zajadają. Pysznie Ci wyszła, aż mi ślinka cieknie zeby taka zrobic bo akurat dzis kopiłam rukolę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rukola w Twoim zestawie bardzo mnie kusi. :) A osobiście polecam rukolę w połączeniu z pomidorem, wiórkami parmezanu skropioną kremowym octem balsamicznym - zakochałam się kiedyś w takiej sałatce i moja miłość do rukoli nieprzerwanie trwa ! :) Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pynie brzmi.. lece do sklepU!!

    OdpowiedzUsuń