wtorek, 20 grudnia 2011

Kruche ciasteczka milionera vel Twix

Ostatnio ciągle coś komuś dedykuję. Te ciasteczka są z dedykacją dla mojego ukochanego D. który aspiruje do bycia ów milionerem. Trzymając za ten plan kciuki(oczywiście całkiem bezinteresownie;)) postanowiłam zrobić te słodkości. To słodkości przez duże S, zdecydowanie mnóstwo cukru i kalorii a przy tym trudno się im oprzeć. Połączenie więc nieco niebezpieczne, ale dzielnie podjęłam ryzyko:D Ciastka do złudzenia mi przypominają Twixa, chyba poprzez kruchość spodu i ciągnące się lekko nadzienie kajmakowe. Postanowiłam zrobić je w tortownicy ze względu na łatwość krojenia po wyciągnięciu z tej blaszki, ale nieduża kwadratowa blaszka też się nada. Przepis na około 20 trójkątów.





Kruche ciasteczka milionera


Na ciasto:

* 210 g mąki
* 150 g miękkiego masła
* jedno żółtko
* trzy łyżki cukru( u mnie brązowy)

Na nadzienie:

* puszka słodzonego mleka skondensowanego lub gotowej masy kajmakowej( u mnie kokosowa)
* 50 g masła
* 180 g czekolady ( rodzaj zależy od gustu, ale osobiście polecam chociaż deserową by nie skończyć z hiperglikemią;)



Mąkę przesiewamy do miski i dodajemy posiekane masło oraz żółtko. Zagniatamy wszystko na elastyczną masę. Rozwałkowujemy na placek o grubości około jednego centymetra i wykładamy dno blaszki do pieczenia. Odstawiamy w chłodne miejsce na około 30 minut. Po upływie tego czasu nakłuwamy widelcem i pieczemy w temperaturze 180 stopni do uzyskania złotego koloru( u mnie zajęło to około 20 minut). Studzimy. Przygotowujemy masę kajmakową gotując puszkę mleka w garnuszku z wodą przez około trzy godziny i odstawiamy do ostygnięcia. Gotową masę przekładamy do garnka i podgrzewamy z masłem. Wykładamy na upieczony spód wyrównując krawędzie. Rozpuszczoną w kąpieli wodnej lub mikrofalówce czekoladę wylewamy na górę i rozsmarowujemy. Chłodzimy około dwóch godzin, a najlepiej całą noc. Kroimy na trójkąty lub nieduże kwadraty i podajemy.

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Karmel-ciastko-czekolaaada!

    Nie ma co, muszę spróbować, może jeszcze jakoś tak pokombinować, żeb wyglądało jak twix?

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń